مقالات

گزارش هفتگی نوسانات طلا

گزارش هفتگی نوسانات طلا

گزارش هفتگی نوسانات طلا

گزارش هفتگی نوسانات طلا را امروز به نقل از دکتر سهراب اشرفی، کارشناس سکه، طلا و ارز در گفتگو با رادیو اقتصاد می خوانیم.

دکتر اشرفی طی گفتگو با رادیو اقتصاد بیان کرد : بازار جهانی طلا پس از رکوردهایی که در ماه آوریل زد. به دنبال کاهش تنش های سیاسی در خاورمیانه، در هفته گذشته روند کاهشی به خودش گرفت. در روز سه شنبه و به دنبال انتشار شاخص های اقتصادی و افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا در مقابله با سایر ارزها، به کانال 2200 دلار سقوط کرد. معامله گران، این هفته در بازارهای جهانی منتظر نتایج جلسه دو روزه ی فدرال رزرو و مشخص شدن سیاست های این بانک برای اعلام نرخ بهره بودند. در شب گذشته رئیس این بانک طی مصاحبه ای خبری اعلام کرد، پیش بینی مسیر اقتصاد سخت و دشوار است. پس از اعلام این مورد که نرخ بهره همچنان 5/5 درصد و بدون تغییر خواهد ماند، شاخص ارزش دلار کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا در شب گذشته به 2327 دلار رسید. در این لحظه نیز در حدود 2323 دلار در بازارهای شرق آسیا در حال معامله است.

در روزهای شنبه و یکشنبه با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، در بازار داخلی سکه و طلا روند کاهشی را داشتیم.

علت کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی

  • کاهش قیمت دلار در بازار داخلی
  • انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا
  • تقاضای کم معامله گران داخلی برای خرید طلا

عوامل بالا باعث شدند که هرگرم طلای 18 عیار تا سه میلیون و سیصد هزارتومان نیز سقوط کند. همچنین هر قطعه سکه تمام امامی طرح جدید در آستانه سقوط به کمتر از چهل میلیون تومان قرار گیرد. در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با وجود اینکه قیمت جهانی طلا روندی ثابت داشت و حتی در روز سه شنبه به کانال 2200 دلار هم برگشت، به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار داخلی روند سکه و طلا مقداری افزایشی شد.

هرگرم طلای 18 عیار در روز گذشته در بازار تهران، سه میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان رسید. هر قطعه سکه طلا طرح جدید به قیمت 41/500 تومان معامله شد. هر قطعه سکه طلا طرح قدیم 38 میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی 24 میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی 15/200 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی بانک مرکزی به قیمت 7/200 تومان معامله گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *