اخبار طلا و سکه

کاهش حباب با عرضه سکه های بدون تاریخ در بازار

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کاهش حباب با عرضه سکه های بدون تاریخ در بازار

کاهش حباب با عرضه سکه های بدون تاریخ در بازار، این موضوعی بود که کشتی آرای با ایسنا درباره اش گفتگو کرد.

محمد کشتی آرای، کارشناس اقتصادی بازار سکه و طلای کشور، طی گفتگو با خبرگزاری ایسنا، بیان کرد:

سکه های جدید بدون تاریخ، با نرخی متفاوت از سکه های 86 و زیر 86 به بازار عرضه خواهند شد. البته این نکته را در نظر داشته باشید، که فقط حباب سکه کاهش می یابد و از ارزش ذاتی سکه چیزی کم نخواهد شد.

طی دو هفته اخیر، قیمت سکه و طلا تحت تاثیر عوامل مختلف، سیر صعودی را به خود گرفتند. به حدی که در هفته گذشته، شاهد سکه 34 میلیون تومانی نیز بودیم. اما با انتشار خبری مبنی بر اطلاعیه بانک مرکزی، در خصوص عرضه شمش های طلای یک کیلویی در مرکز مبادله ارز و طلا، و سپس خبر عرضه سکه های جدید بدون تاریخ در بازار، قیمت سکه دچار دو میلیون و پانصد هزار تومان ریزش شد. کشتی آرای، این کاهش قیمت را، تخلیه حباب سکه دانست. با توجه به این موضوع که از سال 86 تاکنون ضرب سکه و واگذاری سکه توسط بانک مرکزی نداشتیم. ضرب سکه های جدید بدون تاریخ، قطعا حباب سکه را می شکنند.

با انتشار این ابلاغیه، حباب سکه از 7 میلیون تومان به 4 نیم میلیون تومان کاهش پیدا کرد. این کارشناس اقتصادی، ارزش ذاتی سکه را حدود 26 میلیون تومان دانست. وی در ادامه گفتگو با ایسنا، بیان کرد، پس از عرضه سکه های جدید در بازار ما سه نوع سکه را در هنگام خرید و فروش شاهد خواهیم بود.

1- سکه های طرح قدیم

2- سکه های 86

3- سکه های بدون تاریخ

هر کدام از این سکه ها در بازار به نرخ خودشان، خرید و فروش می شوند.

با ما از جدیدترین اخبار روز، و قیمت به روز سکه و طلا باخبر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *