مقالات

پیش بینی قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه، موضوعی است که امروز به آن می پردازیم. با انتشار خبر ضرب سکه های طرح جدید، شاهد تخلیه حباب سکه شدیم. به طوری که سکه تا محدوده های قیمتی 31 میلیون تومان هم آمد. اما پس از چند روز، متوجه مقطعی بودن این سناریو در بازار شدیم. با رشد قیمت دلار، سکه نیز به محدوده های قیمتی 35 تومان بازگشت.

اکنون برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح است. آیا با ضرب و انتشار سکه های طرح جدید در بازار، سکه های کنونی دچار ریزش می شوند؟

سکه های طرح جدید در حال حاضر یعنی امامی 86، در صورت ورود سکه های بدون تاریخ به بازار، به سکه های طرح قدیم تبدیل می شوند. بسیاری از افراد سقوط سکه را پیش بینی می کنند. این پیش بینی اصلا صحیح نمی باشد. در مورد سکه های سال 86 دو مورد مطرح است. اولین مورد ارزش ذاتی که سکه های 86 دارند. دومین مورد حباب قیمتی سکه های 86 می باشد.

اگر اتفاقی نظیر ضرب و انتشار سکه های بدون تاریخ به بازار رخ دهد. فقط حباب قیمتی سکه تخلیه می شود. و از ارزش ذاتی سکه چیزی کسر نمی گردد.

بسیاری افراد ادعا دارند که سکه های قبل 86 حباب ندارند. اما کاملا غلط است. زیرا حباب کمی دارند که این حباب در بدترین شرایط به حدود 10 درصد می رسد. در خصوص سکه های امامی 86، اگر سکه های طرح جدید و بدون تاریخ وارد بازار گردند. حباب قیمتی سکه های امامی 86 به محدوده های 11 درصد می رسد. توصیه می کنیم. اگر سکه های امامی 86 دارید، به راحتی از دستشان ندهید.

در حال حاضر هم که این مقاله را می خوانید، ضرب سکه های بدون تاریخ فقط یک خبر بوده است. و در بازار موجود نیست. پس از تصمیم عجولانه خودداری کنید و سرمایه تان را الکی از دست ندهید.

سقف تاریخی سکه

در بازه زمانی یکی دو ماهه اخیر، سکه دوبار به سقف تاریخی خود یعنی محدوده 35 میلیون تومان برخورد داشته است. سکه در حال حاضر کمی از دلار عقب تر است. با انتشار خبر ضرب سکه های بدون تاریخ، بازار سکه تا حدودی کنترل گردید. در غیر این صورت پیش بینی سکه 38 میلیون تومانی نیز شد. در حال حاضر دو ناحیه پر تقاضا برای خرید سکه وجود دارد.

ناحیه های مناسب خرید سکه

ناحیه اول بین 31/500 الی 32 میلیون تومان و ناحیه دوم بین 30 الی 30500، می باشد. اکنون اگر دلار به محدوده 54 الی 53 هزار تومان برسد. سکه نیز روندی اصلاحی داشته باشد. می تواند تا محدوده های 30 میلیون تومان نیز بیاید. اگر سکه های طرح جدید بدون تاریخ وارد بازار گردد. فروشش آغاز شود. می تواند کف کانال قیمتی را از دست بدهد و تا 28 میلیون تومان نیز برسد. در واقع  روند اصلاحی دلار و سکه، و عرضه سکه های جدید، باعث تخلیه حباب سکه های امامی 86 می شود.

توصیه ما به کسانی که قصد خرید سکه در تعداد بالا را دارند، خرید پلکانی می باشد. و پیشنهاد می کنیم مقداری هم نقدینگی داشته باشید تا اگر سکه های طرح جدید به بازار آید، بتوانید وارد بازار سکه های طرح جدید هم شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *