اخبار طلا و سکه

هشدار به مردم برای خرید سکه و طلای آبشده

هشدار به مردم برای خرید سکه و طلای آبشده

هشدار در جهت خرید سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، طی گفتگو با خبرگزاری های مختلف داخلی، به مردم برای خرید سکه و طلای آبشده هشدار داد. محمد کشتی آرای بیان کرد : بارها به مردم در خصوص موضوع خرید سکه هشدار دادیم. مردم هرگز نباید سکه های غیربانکی را که ضرب بانک مرکزی نیستند را خریداری کنند. این سکه ها دارای عیار پایین هستند و گاهی هم جعلی می باشند و اصلا طلا نیستند.

در ادامه گفتگو، وی بیان کرد که تشخیص سکه های بانکی و غیر بانکی، یک کار تخصصی است. و برای اینکه مردم در خرید دچار اشتباه و ضرر نشوند. باید سکه را فقط از واحدهای مجاز سکه فروشی که دارای جواز کسب هستند، خریداری کنند. خرید سکه های غیربانکی، حتی اگر طلاهم باشند و عیارشان نیز همانند سکه های بانکی 22 باشد. باز هم در زمان فروش، مردم را دچار ضرر می کنند. زیرا در هنگام فروش، قیمت آن پایین تر از قیمت روز سکه، به افراد اعلام می شود.

دلیل افزایش قیمت سکه و طلا

هشدار در جهت خرید طلای آبشده

وی در ادامه گفتگو در خصوص طلای آبشده نیز صحبت کرد، و بیان کرد که طلای آبشده را هرگز از طلا فروشی های غیرمجاز خریداری نکنید. و تنها طلافروشانی که جواز کسب این نوع از طلا را دارند، مجاز به خرید و فروش هستند. طلای آبشده، توسط افراد متخصص خرید و فروش می شود. بسیاری از افراد به دلیل کم تجربگی و انجام معامله با افراد غیر متخصص و بدون مجوز، در هنگام خرید و فروش طلای آبشده دچار ضرر می شوند. زیرا قدرت تشخیص نوع عیار، و یا مخلوط شدن طلا با سایر فلزات را ندارند. در نتیجه دچار خسارت سنگینی می شوند.

نایب رئیس اتحادیه در خصوص این موضوع که وزن طلاهای آبشده را بالا می برند، بیان کرد : با روش های مختلف، وزن طلای آبشده را بالا می برند و با سایر فلزات مخلوط می کنند. به همین دلیل عیارشان کمتر از 750 می باشد و گاهی به 700 هم می رسد. وقتی مردم این نوع طلا را می خواهند بفروشند، متوجه کاهش وزن و ناخالصی طلا می شوند. و اگر از واحد غیرمجازی خریداری کرده باشند، امکان پیگیری وجود ندارد. به همین دلیل تاکید می کنیم، افراد انواع منسوجات طلا را فقط از جاهای معتبر و دارای جواز اتحادیه خریداری کنند.

شما می توانید جهت خرید انواع سکه های بانکی به گالری آکام مراجعه حضوری بنمایید و از طریق سایت گالری آکام از قیمت به روز سکه و طلا آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *