مقالات

نکات فروش طلا به طلافروشی

فروش طلای دست دوم ممنوع شد

نکات فروش طلا به طلافروشی

نکات فروش طلا به طلافروشی، موضوعی است که امروز به آن می پردازیم. اگر علاقمند به حوزه طلا هستید و می خواهید معامله خوبی انجام دهید. تا پایان مقاله همراه ما باشید. امروز می خواهیم در خصوص فروش طلا به طلافروشان صحبت کنیم.

اولین چیزی که باید بدانید، این موضوع است که طلای دست دوم یا مستعمل شما، پس از فروش چه اتفاقی برایش می افتد؟

برای طلای مستعمل دو حالت وجود دارد :

  • اگر طلای شما غیرقابل استفاده و کهنه باشد، ذوب می شود و به صورت آبشده به فروش می رسد. و یا اینکه به صورت آبشده به طلاسازی ها برای ساخت طلای جدید داده می شود.
  • اگر طلای شما نو و قابل استفاده باشد، پرداخت و آبکاری می شود و به عنوان طلای دست دوم به فروش می رسد.

این روزها بازار طلای دست دوم خیلی داغ است و بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری طلای دست دوم می خرند.

امروز به شما یاد می دهیم، چگونه طلای خود را به نرخ معقول و مطمئن بفروشید. اولین نکته مهم در خصوص فروش طلا، داشتن فاکتور طلا است. در فاکتور طلا،

وزن طلا حتما باید قید شده باشد.

وزن طلا به چند عامل بستگی دارد :

  • داخل طلای شما سیاه قلم، میناکاری، نگین اتمی یا شیشه ای به کار نرفته باشد.

البته این نکته را در نظر بگیرید که موضوع نگین جواهر کاملا جدا است. جواهر را از هر کجا که می خرید، حتما به همان جا بفروشید. زیرا کسی که از شما وزن سنگ و نگین را گرفته باشد، در هنگام فروش به شما پول سنگ و نگین را پرداخت می کند. اما سایر طلافروشان این کار را انجام نمی دهند. در ضمن شما باید آگاه باشید که جواهر جنبه زینتی و زیبایی دارد و گزینه خیلی مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

در فاکتور طلا اگر طلایتان نگین دارد، باید وزن نگین کسر شود زیرا اگر کسر نشود، طلافروش بر اساس معیارهایی که دارد، وزن نگین را کسر می کند و طلای شما را بدون نگین خریداری می کند. خصوصا اگر در بخش طلای دست دوم بخواهید به فروش برسد، کسی مایل به خرید طلای نگین دار نیست.

در هنگام فروش طلا باید بدانید. زمانی که در گوگل سرچ می کنید قیمت روز طلا، نرخ فروش طلافروش را مشاهده می کنید. در حالی که نرخ خرید طلا روی هر گرم 30 الی 40 هزارتومان کمتر است. در ضمن مطلع باشید که طلای دست دوم شما دارای عیار 740 است. برای دریافت عیار 740 که قیمت فروش شما را می دهد، باید طبق فرمول زیر عمل کنید :

قیمت روز طلا *750/740

عددی که بدست می آید، قیمت هرگرم طلای شما با عیار 740 می باشد که وقتی ضرب در وزن کل طلایتان می کنیم، مبلغ کل طلایتان بدست می آید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که طلاهایی که نسبتا نو هستند، نسبت به طلای کهنه بهتر خریداری می شوند.

امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *