اخبار طلا و سکه

نرخ دلار به قیمت قبل بر می گردد؟

نرخ دلار

نرخ دلار به قیمت قبل بر می گردد؟

نرخ دلار این روزها، نوسانات زیادی را به خود شاهد است. آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی، با خبرگزاری ایلنا گفتگویی در خصوص نرخ ارز انجام داد. وی افزایش قیمت ارز را دلایل سیاسی و موقتی دانست. آلبرت عقیده دارد که بانک مرکزی، در کنترل بازار ارز به درستی عمل کرده است. او می گوید برعکس گذشته که بانک مرکزی تابع بازار ارز بود. اکنون بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند.

آلبرت در خصوص تحولات ارزی اخیر به ایسنا پاسخ داد. یکی از دلایل تحولات ارزی در ایران، دلیل سیاسی می باشد. اتفاق هایی که در کشورهای دیگر رخ می دهد و سبب نگرانی جامعه می شود. باعث می گردد عده ای به طور هیجانی وارد بازار ارز شوند و قصد تامین ارز کنند.

وی در ادامه گفتگو بیان کرد، نظارت ضعیف بر قیمت ها، فرصت را برای سودجویان فراهم می کند تا افزایش قیمت را شاهد شویم.

همچنین در روزهای اخیر، افزایش قیمت طلا را نیز داشتیم که سبب افزایش نرخ دلار و ارز نیز شد. او افزایش قیمت ها را ناشی از دلایل سیاسی موقتی دانست و خاطر نشان کرد قیمت ها به قبل البته به آهستگی بر می گردند.

وی پیش بینی کرد باتوجه به تعطیلی بانک مرکزی و سازمان ها در ایام عید، ممکن است که جو بازار کمی متشنج گردد. عده ای نیز بر این عقیده اند که در دوران پس از عید، بانک ها ذخایر ارزی و دلاری را به ریال تبدیل می کنند تا باعث جبران کسری ها شوند.

جهت اطلاع روزانه از قیمت ها و اخبار با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *