اخبار طلا و سکه

مسیر جدید طلا مشخص شد

مسیر جدید طلا

مسیر جدید طلا

مسیر جدید طلا مشخص شد؟

گفتگوی محمد کشتی آرای، با خبرگزاری های مختلف، مسیر جدید طلا را نشان داد. وی از دلایل افزایش قیمت طلا در بازار گفت.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه را دلیل افزایش قیمت ارز دانست. او همچنین افزایش و رشد قیمت جهانی طلا را سبب صعود قیمت ها از جمله طلا دانست. که در نتیجه با افزایش قیمت طلا و ارز ، تقاضای کاذبی در بازار به وجود آمد. اما دیری نگذشت که بانک مرکزی خبری مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و در ادامه خبر عرضه سکه های جدید بدون تاریخ ضرب، با طرحی متفاوت و نو را منتشر کرد. این خبر سبب کاهش و نزول قیمت طلا در بازار گردید.

نادر بذر افشان رئیس کنونی اتحادیه طلا، جواهر تهران، ضرب سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی، و آغاز حراج شمش های طلا را در کاهش قیمت ها موثر دانست و این مسئله را سبب کاهش 5 میلیون تومانی حباب سکه بیان کرد.

وی در خصوص قیمت طلا نیز بیان کرد که اقدامات و سیاست های جدید بانک مرکزی، سبب کاهش قیمت طلا شد. اما همچنان به قیمت های ابتدایی اوج خود نرسیده است. و همچنان نسبت به قیمت های گذشته بالاتر است.

همچنین در ادامه عنوان کرد که اتفاقات سیاسی اخیر و افزایش قیمت ارز، مجدد سبب صعود قیمت طلا در بازار می باشد. البته بر خلاف صعودی شدن قیمت ها، مثل دفعات قبلی خرید و فروش هیجانی در بازار انجام نمی شود و یک ثبات نسبی در بازار برقرار است.

شایان ذکر است در طی یک ماه گذشته بازار طلا صعود 9.7 درصدی را به خود شاهد بوده است. طلای 18 عیار در این دوره زمانی، در هر گرم رشد 240 هزارتومانی را داشته است. و قیمت آن تا 2 میلیون و 700 هزارتومان نیز رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *