اخبار طلا و سکه, مقالات

مالیات جدید طلا

مالیات جدید طلا

مالیات جدید طلا

این روزها، در فضای مجازی و سایت های مختلف، ویدیوهایی با موضوع مالیات جدید طلا دست به دست می گردد. در این ویدیوها می گویند مردم باید طلاهای خود را در سامانه ای ثبت کنند. و هنگام فروش 25 درصد از سود آن را به دولت بدهند. یعنی از سود خرید طلا به میزان 25 درصد مالیات اخذ می شود.

منبع ادعای مالیات 25 درصدی همچنان مشخص نیست. و برخی از فعالان حوزه طلا نسبت به این افزایش نرخ مالیاتی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

گفت و گوی دنیای اقتصاد

طبق گفت و گوی دنیای اقتصاد با مسئولان سازمان امور مالیاتی، سخنگوی این سازمان، هرگونه افزایش نرخ مالیاتی، یا افزودن پایه مالیاتی حوزه طلا، جواهر و پلاتین از روز اول دی ماه را تکذیب کرد. مهدی موحدی بکنظر، با بیان این موضوع اعلام کرد که تنها 9 درصد مالیات ارزش افزوده از اجرت، حق العمل و سود این کالا دریافت می شود. لازم به ذکر است لزوم ثبت معاملات طلا در سامانه تجارت اتفاق جدیدی نیست.

معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه در اردیبهشت 1402 طی بیانه ای اعلام کرد که ثبت معاملات انواع طلا در سامانه جامع تجارت الزامی است. این اقدام برای جلوگیری از قاچاق طلا و دریافت مالیات دقیق از کاسبان طلا می باشد. تنها اتفاق جدید این است که زیر ساخت های لازم در سامانه تجارت ایجاد شده است و طلافروشان ملزم به ثبت شده اند. از دی ماه نیز صنف های مختلفی که فروش بالای 18 میلیارد داشته اند، ملزم به ارائه ی صورت حساب به اداره مالیات هستند.

مالیات بر عایدی سرمایه نیز به میزان سرمایه و زمان متغیر است. با شفافیت بیشتر، مالیات ستانی دقیق تر خواهد شد. و سودا گران هم بر بازار تاثیر کمتری خواهند داشت. تحولات اخیر بر تکمیل فرآیند جمع آوری اطلاعات از فعالان بازار طلا متمرکز است و در حال حاضر ارتباطی به خریداران طلا ندارد.

 

مالیات جدید طلا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *