اخبار طلا و سکه, مقالات

طلای آبشده و شمش طلا

طلای آبشده و شمش طلا

امروز قصد داریم در کنار هم به تفاوت های طلای آبشده و شمش طلا بپردازیم و شما را برای سرمایه گذاری بهتر راهنمایی کنیم. بازار طلا همیشه جزو محبوب ترین، جذاب ترین و از همه مهم تر پر ریسک ترین بازارها بوده است. سالیان سال است که معامله گران در این بازار مشغول معامله و کسب سود و زیان هستند. 

بعضی از افراد به دید سرمایه گذاری، بعضی ها به دید نوسان گیری و عده ای به دید ذخیره سازی سود نسبت به سایر بازارها وارد این بازار و معاملاتش می شوند. بازارهای طلا از بازارهای مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این بازارها، در زمان خودش سودهای خوبی نصیب معامله گران خودش می کند. یکی از این بازارها، بازار فیزیکی طلا می باشد. در بازار فیزیکی طلا موارد مختلفی وجود دارد. از جمله این موارد می توان به طلای آبشده و شمش طلا اشاره کرد. طلای آبشده در جامعه امروز بیشتر از قبل مورد مورد استفاده معامله گران و افراد در بخش سرمایه گذاری قرار گرفته است. اغلب مردم تفاوت میان طلای آبشده و شمش طلا را نمی دانند.

طلای آبشده حاصل آب کردن طلاهایی است که مشتریان به طلا فروشی ها می فروشند. چون عیار طلاها متفاوت است و در قالب های مختلفی ریخته می شود. دارای اندازه های مختلف و عیارهای متفاوت است. اما شمش های طلا به دلیل قالب استانداردی که دارند که دارای اندازه های مشخص و عیار مشخص هستند.

 

طلای آبشده یا شمش طلا

 

1- عیار

شمش های طلا دارای عیارهای مشخص مانند عیار 995 ، 999 ، 999/9 یا همان 24 عیار می باشند. اما طلای آبشده به دلایلی که گفته شد دارای عیار ثابت نیستند و عیارشان متفاوت است.

2- وزن و اندازه

شمش های طلا دارای اندازه ی استاندارد و قائده ی مشخصی هستند اما طلاهای آبشده بستگی به قالب هایی که در آن ها ریخته می شود دارای اندازه های متفاوتی هستند.

3- محل ساخت، تولید و معامله

طلاهای آبشده اغلب در طلافروشی ها و کارگاه های ساخت طلا تولید می شوند. اما شمش های طلا در شرکت هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی  و اتحادیه طلا جواهر هستند، تولید می شوند. شمش های طلا در تمام جهان قابل معامله می باشند اما طلاهای آبشده فقط در ایران و اغلب اوقات در همان طلافروشی که اقدام به خرید کردید، قابل معامله هستند.

4- مشخصات

روی شمش های طلا، مشخصات کامل از جمله کشور سازنده، شرکت سازنده، عیار دقیق، وزن دقیق و کد رهگیری ثبت می شود. اما روی طلای آبشده فقط شماره عیار و اغلب نام مرکز ری گیری ثبت می گردد.

5- اجرت و کارمزد

شمش های طلا دارای اجرت هستند، زیرا خالص سازی طلا احتیاج به تکنولوژی سطح بالا دارد. اما طلاهای آبشده اجرت ساخت ندارند.

اکنون که تفاوت های میان طلای آبشده و شمش طلا را متوجه شدید، تا پایان مقاله همراه ما باشید که بدانید کدام گزینه برای سرمایه گذاری مناسب تر است.

 

طلای آبشده یا شمش طلا

 

یکی از اصول مهم در انتخاب بین دو گزینه برای سرمایه گذاری، مقایسه بین بازدهی و ریسک آن دو می باشد. شمش های طلا همان طور که گفته شد، عیار و وزن مشخص دارند و دارای شناسنامه بین المللی می باشند. در نتیجه از اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار هستند. در مقابل به علت داشتن مالیات، اجرت ساخت و کارمزد گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شوند و بیشتر برای هدیه و جمع آوری کلکسیون استفاده می شوند. اگر قصد خرید شمش طلا دارید، میتوانید شمش طلا در اوزان مختلف را با بودجه مورد نظر خود از گالری آکام خریداری فرمایید.

در مقابل طلاهای آبشده مالیات و اجرت ساخت ندارند و دارای کارمزد کمتری نسبت به شمش هستند. برای همین در بازار طلا سوددهی خوبی دارند البته باید زمان مناسب خرید و فروش را بدانید. طلای آبشده بازار رسمی ندارد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حتما قبل از اقدام به خرید و فروش با افراد با تجربه نظیر کارشناسان آکام مشورت لازم را انجام دهید و آگاهی لازم جهت ورود به این بازار را کسب نمایید.

همچنین شما روزانه می توانید قیمت مثقال طلا، گرم طلا و شمش طلا در اوزان مختلف را در سایت گالری آکام و تابلو آنلاین گالری آکام مشاهده فرمایید.

طلای آبشده و شمش طلا

مطالعه بیشتر : 

شمش طلا، پرطرفدارترین دارایی جهت سرمایه گزاری

راز و رمزهای سرمایه‌گذاری با خرید سکه طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *