اخبار طلا و سکه

صعود قیمت طلا، سکه، ارز

دلیل افزایش قیمت سکه و طلا

صعود قیمت طلا، سکه، ارز

صعود قیمت طلا، سکه، ارز تیتر داغ خبرهای چند روز اخیر است. به دنبال تنش های شدید موجود در خاورمیانه، طلا به عنوان یک سرمایه و پشتوانه امن، بیشتر از قبل مورد تقاضا قرار گرفته است. به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا به 2033 دلار و 4 سنت رسید. همچنین رویترز بیان کرد که قیمت اونس طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک، به 2042 دلار رسید.

به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا، شاهد افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نیز شدیم. سکه امامی طرح جدید در بازار دیروز 8 اسفندماه صعودی 600 هزار تومانی را شاهد بود. آغاز معاملات با 33/600 بود و در پایان با 34/200 معاملات خرده فروشی به پایان رسیدند. در بازار عمده نیز نوسان 400 هزار تومانی را شاهد بودیم. هر مثقال طلا نیز حدود 120 هزار تومان افزایش قیمت داشت. به طوری قیمت که هر گرم طلای خام 18 عیار در بازار داخلی به 2/920 تومان رسید.

دلار وارد کانال 58 هزار تومان شد

ولی سیف الله، رئیس سابق بانک مرکزی، تورم را یکی از دلایل اصلی تغییرات قیمت ارز دانست. و بیان کرد با وجود تورم 40 درصدی، نمی توان قیمت دلار را ثابت نگه داشت. وی نرخ ارز در بازار را تحت تاثیر دو عامل دانست. اولین عامل، عوامل بنیادین اقتصادی و دومین عامل عوامل هیجانی و غیر اقتصادی هستند که تحت تاثیر اخبار و اتفاقات قرار می گیرند. حساسیت ویژه مقامات سیاسی در خصوص قیمت ارز، سبب می گردد تا بانک مرکزی در کوتاه مدت جلوگیری از افزایش نرخ ارز کند. در حالی که این امر سبب افزایش تقاضا و به مرور سبب افزایش قیمت ارز در بازار می شود. به همین دلیل دلار از 55 هزار تومان به 58 هزار تومان رسید. و حوالی 59 هزار تومان در بازار آزاد معامله می گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *