مقالات

حقایقی جالب درباره ی طلا

حقایقی جالب درباره ی طلا

حقایقی جالب درباره ی طلا

حقایقی جالب درباره ی طلا وجود دارد که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند. اگر می خواهید از این حقایق جذاب آگاه شوید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

حقایق تاریخی

  1. طلا اولین فلزی است که توسط انسان های ما قبل تاریخ کشف شد. قدمت کشف طلا بر اساس علم باستان شناسی و یافته های تاریخی به 4000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. که از تاریخ عصر حجر نیز فراتر می رود.
  2. در قرن 7 میلادی دندان پزشکان ایتالیایی از رگه های طلا برای ساخت دندان مصنوعی استفاده می کردند. و تا ابتدای قرن 16 میلادی، استفاده از طلا برای پر کردن دندان رایج بوده است.
  3. در آستک، منطقه ای واقع در جنوب مکزیک فعلی، طلا را با نام متفاوت تئوکیوت به معنای ورقه های طلا می خواندند. قدمت این نام به عمر بسیار بالای طلا اشاره دارد.

حقایق فیزیکی

  1. طلا خاصیت چکش خواری بالایی دارد. در ریخته گری می توان از هر اونس طلای خالص، 5 میلیون طلای خورد شده 1 اینچی را شکل داد. در حالتی دیگر همان یک اونس طلا را می توان در حدود 820 متر با قطر 5 میکرون کشش داد. این میزان قطر طلا معادل یک دهم قطر یک تار مو است.
  2. این فلز گرانبها مقاومت بسیار بالایی دارد. به سختی از بین می رود و خراب می شود. از زمان قدیم تاکنون این باور وجود داشته است که طلا قیمت خود را دارد. بنابراین می توان آن را ذوب کرد و مجدد ساخت. ولی هرگز از بین نمی رود. 85 درصد طلاهایی که از گذشته کشف شدند، همچنان قابل استفاده هستند.
میزان طلای موجود در جهان
  1. بزرگترین میزان تجمع طلا روی زمین، در اقیانوس ها می باشد. به طور تخمینی حدود 1 میلیون تن طلا در اقیانوس ها موجود است. تاکنون راه مناسبی برای استخراج طلا از اقیانوس ها پیدا نشده است.
  2. مقدار طلا در زمین در مقایسه با مقدار طلای موجود در فضا بسیار کم است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سفینه نیر در سال 1999 بدست آمد. مقدار طلا فقط در یکی از سیاره ها به نام اوروس، بیش از کل میزان طلایی است. که تا به حال روی زمین استخراج شده است. انسان ها هنوز راه های حفر معدن در فضا را نمی دانند.
  3.  بیست درصد از کل طلای مورد استفاده در دنیا، در لباس ساری هندی ها می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *