اخبار طلا و سکه, مقالات

تفاوت سکه وکیوم شده با سکه بدون وکیوم

تفاوت سکه وکیوم شده با سکه بدون وکیوم

تفاوت سکه وکیوم شده با سکه بدون وکیوم، موضوعی است که امروز به آن می پردازیم.

تاریخچه وکیوم دار کردن سکه ها به کی بر می گردد؟

تاریخچه وکیوم دار کردن سکه ها به حدودا 22 سال گذشته باز می گردد. در آن سالها سکه فروشان معتبر زمانی که می خواستند، سکه بفروشند. به همراه سکه کارت ویزیت خود را به خریدار می دادند و خریدار سکه با داشتن کارت ویزیت فروشنده آن را فاکتور سکه در نظر می گرفت. و این اطمینان را داشت که سکه غیر بانکی و تقلبی خریداری نکرده است.

پس از گذشت مدت کوتاهی صنف صرافی ها، ایده خوبی به ذهنشان خطور کرد. آنها کارت های ویزیت خود را به همراه سکه پرس کردند. در زمان فروش سکه را به همراه کارت ویزتی که پرس کردند. به خریدار تحویل می دادند. و به خریدار اعلام می کردند که سکه هایی که وکیوم نداشته باشد، فاقد اعتبار و اصالت است.

بررسی تفاوت سکه های وکیوم شده با سکه بدون وکیوم

افراد عامه فکر می کنند. سکه های وکیوم دار یا پلمپ از اعتبار بیشتری برخوردار است . اما جالب است بدانید طی بررسی و مصاحبه هایی که از رئیس اتحادیه طلا و جواهر موجود است متوجه شدیم . سکه های وکیوم دار با سکه های بدون وکیوم هیچ تفاوتی ندارند. عمل وکیوم کردن سکه ها یا پلمپ کردن آن ها صرفاً ابتکاری از جانب مغازه داران فروش سکه بوده است . زیرا اغلب از نظر خریداران سکه، سکه های وکیوم دار و پُلمپ رسمی تر و با اعتبار بیشتری جلوه می کند.

پیشنهاد می شود که سکه های وکیوم دار و پلمپ نخرید. زیرا سودجویان در بازار سکه و طلا به خصوص مغازه ها و فروشندگانی که زیر نظر اتحادیه نیستند و جواز کسب اتحادیه صنف طلا و جواهر را ندارند . ممکن است به ضرب سکه های تقلبی بپردازند و پس از آبکاری سکه آن ها را وکیوم و پلمپ کنند. و به بازار بصورت انبوه عرضه کنند. امروزه این دسته کلاه برداری ها زیاد است. بهتر است ، خرید سکه را از جای معتبر انجام دهید. و حتماً از پلمپ در بیاورید و آن را ارزیابی کنید.

تا حالا سکه بدون وکیوم برای فروش داشتید؟ اتفاقی که می افتد این است که هیچ صرافی و سکه فروشی حاضر به خرید آن نیست. و صرافی ها این گونه سکه ها را بی ارزش می دانند و با قیمت خیلی پایین تری سکه را خریداری می کنند.

این را بدانید که سکه، سکه است. مگر وکیوم کردن سکه، عیار و وزن آن را تغییر می دهد؟ قطعا خیر.

یکی از اعضای هیات رئیس اتحادیه طلا فروشان در ارتباط با بحث وکیوم دار بودن سکه‌ها اعلام کرده است. برای وکیوم کردن سکه ها هیچ قانونی وجود ندارد. که حتما سکه باید وکیوم باشد. این موضوع در واقع ابتکار شخصی واحدهای فعال فروش سکه است. چرا که در اصل سکه باید باز و بدون وکیوم و قابل کنترل باشد. بر همین اساس توصیه ما به مردم آن است که سکه‌ها را بدون وکیوم خریداری کنند تا اصالت آن قابل کنترل باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *