اخبار طلا و سکه

ایرانی ها چقدر طلا می خرند؟

ایرانی ها چقدر طلا می خرند

ایرانی ها چقدر طلا می خرند؟

ایرانی ها چقدر طلا می خرند؟ جواب این سوال توسط رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران بیان شد.

شاید برایتان جالب باشد که ایران جزو 10 کشور مصرف کننده مصنوعات طلا است. همچنین ایران دارای 17 درصد معادن سنگ های قیمتی است.

همچنین ایران در کنار کشورهای، ایتالیا، هند، ترکیه، هنک هنگ، کره جنوبی و تایلند، در ردیف کشورهای تولید کننده مصنوعات طلا قرار دارد.

اکنون تا پانزدهم بهمن ماه، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، سنگ های قیمتی و صنایع وابسته، در ایرانمال، برگزار است. علاقه مندان نیز می توانند تا ساعت 9 شب از این نمایشگاه بازدید کنند. قیمت ها در این نمایشگاه به دلیل حضور تولیدکنندگان پایین است زیرا مستقیم مردم با تولید کننده ها مواجه هستند. در این نمایشگاه بیشتر از 140 شرکت و نمایندگی شرکت های خارجی از 3 کشور حضور دارند.

حجت شفائی، رئیس اتحادیه، تحریم های آمریکا علیه صنعت طلا و فلزات ارزشمند را دلیل مشکلات صادرات و حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی دانست.

با توجه به دلایلی که بیان شد، امسال حدود 800 کیلوگرم مصنوعات طلا به چهار کشور عراق، ترکیه، دبی و اوراسیا با نام شرکت های خارجی صادر کردیم.

این در حالی است که قبل از ایجاد تحریم ها و سایر مشکلات، حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات از سال 1389 تا 1399 داشتیم.

ایرانی ها علی رغم کاهش قدرت خرید، همچنان خرید مصنوعات طلا را انجام می دهند اما این خرید نسبت به قبل کاهشی است.

شفائی همچنین بیان کرد، اکثر طلاهای موجود در بازار، ایرانی است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

ما به دلیل اینکه فقط ناظر سازمان تجارت جهانی هستیم و عضو این سازمان نیستیم، اگر شرکت های ما در دنیا قصد حضور داشته باشند. باید مالیات های بسیار سنگینی نسبت به سایر کشورها بپردازند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *